Benvingut(da), Visitant. Per favor ingressa o registra't. Did you miss your activation email?

* Usuari

Autor Tema: Guia per a corredor discapacitat visual, Cursa Vila Olimpica 2 juliol  (Llegit 460 cops)

Desconnectat Josep Anton

• Associat(ada)
  • Usuari 10 Km
  • Missatges: 178
    • Veure Perfil

S'ha posat de nou en contacte amb Run2live en Jaume Bajo, el corredor amb discapacitat visual que cerca corredors que li facin de guia. Ja tenim en Robert que li farà de guia el proper diumenge (i esperem la seva cronica de l'experiencia), i ara ens demana un guia per a la Cursa de la Vila Olimpica el dia 2 juliol. El seu ritme és 4:45.

Algú s'ofereix a guiar-lo? Jo us poso en contacte.

Desconnectat Josep Anton

• Associat(ada)
  • Usuari 10 Km
    • Veure Perfil
Re:Guia per a corredor discapacitat visual, Cursa Vila Olimpica 2 juliol
« Respondre #1 el: 05 de Juny de 2017, 20:10:50 »

Fet.
En Jordi Mas ha rebut la proposta per una altra via, i ja ha acordat amb en Jaume que li farà de guia a la C. Vila Olimpica.
A en Jordi li demanarem també que ens expliqui l'experiencia.

Tenim socis solidaris. Bravo!

Desconnectat Robert Freire

• Associat(ada)
  • Principiant
  • Missatges: 15
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 12 de Juny de 2017, 15:51:11 »
Muy recomendable la experiencia. La verdad es que a cualquiera que le surja la ocasión se la recomendaría

Te obliga a coger otra perspectiva de las cosas. Ya que a veces las dificultades las creamos nosotros mismos a otra gente por inconsciencia.

Desde los pivotes que ponen al borde de la acera y hay quien gráficamente los llama capaciegos, a las cursas que ponen curvas donde comienzan las pendientes y que se parecen mas slaloms, a finalmente los corredores que a veces vamos demasiado centrados en nuestro propio esfuerzo y no nos damos cuenta que hay otras personas que necesitan mas espacio de seguridad porque simplemente no tienen nuestras capacidades para reaccionar a los imprevistos.

Pues lo dicho a quien pueda hacerlo se la recomendaría, yo estoy seguro que no sera la ultima vez que la haga, porque también es muy divertido correr una cursa, aprender cosas y sentirte útil todo a la vez  :)

Desconnectat Angel

• Associat(ada)
  • Usuari Marató
  • Missatges: 2361
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 12 de Juny de 2017, 20:57:43 »
Gracias Robert,

Tengo claro que debe ser una experiencia gratificante (si aguantas el ritmo del compañero, claro).

A ver si se prodigan las peticiones!!!

La fuerza no proviene de la capacidad física sino de la voluntad indomable

Desconnectat Josep Anton

• Associat(ada)
  • Usuari 10 Km
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 12 de Juny de 2017, 21:31:07 »
Molt interessants les reflexions. Son temes en que mai havia pensat, i que tindré en compte a partir d'ara.
A veure si altres socis de Run2live tenim l'oportunitat de col.laborar en algun moment fent de guies.

Gracies Robert

Desconnectat jordi mas

• Associat(ada)
  • Principiant
  • Missatges: 6
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 02 de Juliol de 2017, 21:50:25 »
Doncs la tasca de guia ja la tinc enllestida i content de l'experiència. Per si algú està interessat us explico que el Jaume es va encarregar de les gestions d'inscripció. L'organització em va enviar un mail amb un codi per poder fer la inscripció de manera gratuïta, i al recollir el dorsal també em van donar la bossa del corredor.
Avui he quedat a la zona de sortida 40 minuts abans de la sortida i l'he acompanyat fins al guardarroba. Allà m'ha donat una mena de dorsal d'esquena amb la inscripció "GUIA" perquè els corredors que venen des de darrera ho tinguessin present al avançar-nos.
Als discapacitats visuals sempre els deixen accedir al primer calaix per seguretat, donat que una caiguda a la zona de sortida podria provoca un caos important. Per poder córrer agafats el Jaume té una corda en forma d'anella que he trobat un sistema força adequat.
Personalment he preferit portar la corda amb la mà esquerra perquè porto el garmin a la dreta , i de tant en tant m'agrada comprovar el ritme.
La veritat és que fins que no he fet de guia no m'havia posat a pensar en les dificultats que tenen els discapacitats visuals. Es convenient avisar-lo dels girs i intentar no anar massa a prop de la vorera per prevenir xocs amb obstacles. També se l'ha d'avisar de les irregularitats del terra per evitar ensopegades.  Només m'he espantat un cop que un corredor s'ha aturat de cop davant del Jaume, però afortunadament l'hem pogut esquivar.
He acabat content d'acabar sense cap més ensurt en 48 minuts i pocs segons, i amb el Jaume satisfet perquè a la sortida m'havia dit que baixant de 50 ja estaria content.
Al Jaume li agrada fer curses totes les setmanes, de manera que hi haurà més oportunitats d'acompanyar-lo, cosa que us recomano.

Desconnectat Josep Anton

• Associat(ada)
  • Usuari 10 Km
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 02 de Juliol de 2017, 22:37:15 »
Bona feina, Jordi. Molt interessant el que expliqueu. Inspirador. Ho hem de fer mes sovint, perque a mes de ser corredors, som solidaris.