Benvingut(da), Visitant. Per favor ingressa o registra't. Did you miss your activation email?

* Usuari

Autor Tema: Amsterdam Marathon  (Llegit 2564 cops)

Desconnectat albert4

• Associat(ada)
  • Usuari Mitja Marató
  • Missatges: 384
    • Veure Perfil
Amsterdam Marathon
« el: 23 de Octubre de 2009, 12:41:35 »
                   Hola a tots!Uffffff!Quin cap de setmana!!Quin diumenge!Quines grans cròniques!M´encanta!És una de les millors parts de la marató: els dies porteriors i com vas païnt les sensacions i els moments viscuts durant la GRAN CURSA. Mai deixarà de fer-me un gran respecte la Marató. És com una relació d´amor-odi. M´encanta anar veient com un va progressant en els entrenaments, com millora en les sèries, com aguantes millor els entrenaments llargs, la pujada d´adrenalina abans, durant i després, fins i tot, de la cursa.
Però d´altra banda...ai amics!El dolor!L´esgotament físic i mental durant tota la preparació i en el dia D, les mil i una combinacions treball-família-entrenaments per poder fer els deures i no tenir mala consciència, la cura en la dieta, el nivell de "frikisme" preocupant que vas adquirint,etc.
Però malgrat tot això...M´ENCANTA :D . M´encanta perque m´ha canviat la vida, perque em fa ser molt disciplinat, perque em demana que tregui forces d´on sigui, perque quan surto a entrenar és el meu moment i sobretot perque he conegut un grup de gent increïble. GRÀCIES RUN2LIVE!
Bé després d´aquesta introducció anem per feina. ;) Disculpeu si alguna cosa és repetitiva, però és l´inconvenient d´escriure tant tard i després de les grans cròniques dels altres runners.
Divendres 16/10/2009
Arribem cap a les 11 del matí al que seria l´hotel de concentració de la majoria de membres de l´equip: l´hotel Rho. Ens trobem amb el Pere i la seva dona, una altra santa, la Núria. Un petó, Núria! A la tarda anem amb el Pere a la fira del corredor. Bé, no està malament però ens agrada més la de Barcelona.
La gent va arribant durant la tarda i quedem per sopar a un italià. Comença la festa de la pasta!I també comença un gran ambient de companyerisme que hem viscut durant aquest cap de setmana.
Dissabte 17/10/2009:
La Itziar, el Pere i jo correm la cursa de 5 KM que feien per rodar una miqueta les cames. Els altres, amb un gran criteri, prefereixen descansar. La cursa és al voltant del canal olímpic d´Amsterdam i s´hi arriba amb un tramvia antic molt xulo.
Passa el dia i ens tornem a trobar per sopar. Es respira un cert ambient de concentració i de nervis. Més pasta!
De tornada a l´hotel preparem l´estratègia amb les "girls" del grup. Quines santes!Quedem per trobar-nos al km 10m i al 30.
A dormir
Diumenge 19/10/2009
Són les 7. Em trobo bastant fresc. Baixo a esmorzar i em trobo al Pere. Quan acabem comença a baixar la gent. Quedem per després al hall. Els nervis comencen a fer la seva feina. Estem a punt de marxar i, atenció, muna de les preguntes que he llegit a totes les cròniques: on és el Sergi?je je je. Sergi ets un crack ;)
Marxem al metro. Avui si que es respira ambient de corredors. El metro va ple. Ens comencem a posar les cremetes enmig del vagó per anar més ràpid. Alguna noia riu! ::)
Arribem a l´estadi. Primera impressió: una mica de caos per deixar la bossa. A més a més aquesta gent utilitzava els de l´exèrcit per a tot!Bossa deixada i anem tirant cap al nostre calaix.Ens acomiadem del Víctor, del Sergi, del Palomo i entrem el Javi, el Patxi, el Marc, el Pere i jo al tercer calai, ell taronja.
Falta poc...Sabeu quines sensacions passen pel vostre cap i per la vostra panxa en aquest moments, oi?Nervis, faré marca?, m´he pres el vitality?, porto el glucosport?Com estaré?
Hi ha uns minuts de silenci i concentració. I...comencem.Fem la mitja volteta a l´estadi i sortim cap a fóra. Hi ha molt ambient a l´estadi però això no es mantindrà al llarg de la cursa. Mentre agafo aquesta sortida em ve al cap una pregunta que sempre em ve al cap quan faig una marató: com estaré d´aquí a 3h:45m?
Començo a córrer amb el Patxi i el Pere a 4:45. Anem bé, estem una mica estrets però confiant que la carrera s´estirarà. Els primers 5 km fas una volta cap a l´estadi i després t´en vas.
Arriba el primer problema: els avituallaments. El primer està sortint d´una corba, només a la dreta. La gent es creua, perdo de vista els companys però agafo aigua. Bé un "xupito" d´aigua. Tómplen mig got, si hi arriba!
En un 1 km em torno a enganxar amb ells dos. Seguim bé fins al 10 on les dones ens donen els diferents "dopings". M´encanta que la Itziar comparteixi aquests viatges i a més m´ajudi tant. Un petó :-*
Seguim corrent fins que ens envien cap al riu Amstel. Per aquí correm gairebé uns 10 km. Quan baixem bastant bé. És estret però anem tirant. No hi ha ningú animant i es fa dur. Fem mitja volta i tornem a pujar. Aquí hi ha una mica d´animació amb uan orquestra i més gent.
Ens tornem a quedar sense públic i van caient els km. Hem baixat una mica: a 4:50. Però el camí s´estreta més, no podem córrer més de 4, i el camí està fet com d´un conglomerat que molesta bastant.
Estic bé de cardio i de cames. Seguim junts.
Tornem cap a Amsterdam. Cap al 30 ens tornem a trobar amb les noies. Ufff!Començo a estar cansat però de coco encara vaig fresc.
Arribem al 32 i el Pere es queda una miqueta enrera.
Seguim el Patxi i jo fins al 36, em sembla, que jo tiro una mica i el Patxi em diu que endavant. Li dic "venga , Patxi, que seguro que me coges"Frase premonitòria.
Estic molt cansat i cada vegada costa més córrer. Molta gent parada, els avituallaments segueixen sent horrorosos però vaig fent. He baixat un pel el ritme: 4:58-5:00.
Cap al 38 em passa un tio com una bala i, òstia!, si és de RUN2LIVE, cony si és el Patxi.
"Venga, sígueme que te llevo. El último lo haces tú". Va com una moto i li dic: "Que bien te veo, Patxi"
"CALLA Y CORRE"(sic)Cony. Em fa por i tot! :o
El segueixo i torno a pujar el ritme però no em va bé perque em disparo de pulsacions. Li dic que tiri i veig com es va allunyant. Reconec que és un cop dur quedarme sol però em poso molt content pel Patxi perque s´ho mereix. És un lluitador nat.
A veure Albert, concentra´t. Km 40. Queda una volta al Parc. Aguanta. No afluixis. Sento una respiració molt entretallada fins que em dono compte que és la meva, no és broma.
Últim km si no peto faig marca. Aguanta. Ja ho tens!Mira l´estadi.Entras per la porta de Marató i ja està. Mira el Marc i el Javi. Em criden, m´animen. Últims 300 m. Córre!Vaig de costat per l´exterior adelantant a molta gent. Córre!Aixeca els braços.
Ja hi ets!Siiiiiiii!
Estic destrossat. Veig al Patxi i ens abracem. Ell està super bé però a mi em costa caminar.
Em quedo uns segons sol i ploro...Sí, ploro. Ploro per l´esforç que em suposa tot això, penso en el Pau i en el Jaume, ploro perque he fet marca (feia 3 maratons que no baixava) però pensava que m´aniria millor, però també ploro perque he acabat una altra i porto 4 de 4. Qui m´ho hagués dit fa tres anys!
Veig a la Itziar i a la Núria. Li llenço un petó a la Iti. Dec fer ,molt mala cara perque la cara d´ella m´ho dóna a entrendre.
Ens fem unes fotos el Patxi i jo i anem tirant fins a trobar-nos amb els altres.
Fins aquí, més o menys, la història d´aquesta Marató.
Una abraçada a tots els que la vam fer, records al Lluís i al Eladio, i a tots els que des de Barcelona amb mails i sms heu estat darrera nostre.
Una abraçada molt forta                

Desconnectat Micky

• Usuari 10 Km
  • Missatges: 120
  • Miquel Blanch
    • Veure Perfil
Re:Amsterdam Marathon
« Respondre #1 el: 23 de Octubre de 2009, 21:57:05 »
Genial crónica Albert. Tres coses:

1. Quines ganes tinc de fer viatge+maraton internacional amb vosaltres. Per diferents històries no ho he pogut fer fins ara però a Berlín 2010 estaré segur, encara que tingui que repetir. No m'importa. Es nota el companyerisme que transpireu i això em motiva molt.

2. La teva crónica és impressionant. A més, aquest estil de frases curtes i impactants és molt adient per una crónica d'aquest estil. Ets escriptor? Mare meva, quin nivell!!!

3. Quan molts sociòlegs actualment parlen de la pèrdua de valors a la nostra societat (que no ens enganyem, ens afecta a tots), sovint es refereixen a valors com el companyerisme, el sacrifici, la capacitat de patiment, la recompensa a llarg plaç (tres mesos de preparació) en comptes del plaer hedonista inmediat,...tot això no us sona d'alguna cosa??? i això ens agrada molt!!!! (de freakisme no en parlen).

Salut.
Micky.
Micky.

Desconnectat Eladio

• Principiant
  • *
  • Missatges: 25
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 24 de Octubre de 2009, 09:05:25 »
me cuesta escribir en el foro, pero lo intentar.e.

Desconnectat Eladio

• Principiant
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 24 de Octubre de 2009, 09:47:30 »
Fue un finde maravilloso. Nuestro grupo eramos seis,Luis y Nuria, Javier ( que no corre) y Ana, Isabel y yo. LLegamos a Amsterdam al medio dia del viernes. Aquella tarde fuimos a ver unos pueblos cercanos muy bonitos, para hacer tiempo. Estabamos alojados en el Tulip Inn Art, algo lejos del resto del grupo. Aquí se alojaban los atletas de élite que luchaban por la victoria absoluta. Mayoria keniatas y etiopes, aunque la reresentación española tampoco estaba mal, encabezada por Julio Rey y Teresa Pulido, vecina de Victor Izquierdo en Canet. El sábado Luis y yo salimos a rodar un poco unos 30 minutos hasta estación central y volver, nos era muy dificil ir hasta el canal y acompañaros en la cursa del sábado. Pero hicimos el entreno entre africanos y africanas y un par d e policias holandeses sobre motos BMW.Al llegar a hotel Luis se lanzó a hacer relaciones, especialmente con Jon, que haria de liebre de Teresa, Teresa Pulido, y el mismo Julio Rey, que estaba con aspecto preocupado. Les dijimos que entrenabamos con Luisa Muñoz, y todos ellos nos dieron unos cariñosos recuerdos para tí Luisa, que te transmito, te recuerdan con gran simpatía. Tambien estaba en el grupo una amable scocesa que hablaba en perfecto castellano. estuvimos hablando un rato, Luis demostró una vez mas su capacidad de comunicación y me dejó sorprendido. Quedamos con ellos para la noche. Un rato mas tarde tras llamar a Sergi nos vimos con parte de la espedición R2L en la plaza Dam. Nos pasamos el resto del día entre Museos el Rijks y el Van Gogh, un mercadillo de flores, una internada en el barrio rojo y paseando por esta espectacular y encantadora ciudad multicolor. Las casas, las calles y la gente daan un aspecto de alegría, colorido y confianza que me fascinaba. Finalmente tras otro intento fallido de quedar con el gran grupo cenamos y de regreso al hotel, nos encontramos con los atletas españoles. Lus me volvió a sorprender y consiguió que pudieramos ir al estadio en el autocar que saliendo del hotel, nos llevaría al estadio con los atletas de élite. Me acordé de Albert, de sus emociones cuando en NewYork, estaba a 50 metros de ls grandes maratonianos.  Nos enteramos de que Julio Rey quería ganar y Teresa Pulido hacer marca para el europeo de Barcelona en el 2010. Al final conseguí ir a la cama, aunque Luis se habría quedado con ellos hasta el dia siguiente. Ahora nopuedo seguir. Luego explicaré nuestro domingo.
Siento haber interrumpido la crónica, pero me fue imposible seguir. Mil perdones.
El domingo nos levantamos a las 7h, nos adelantamos una hora a la salida del sol. A las 7h 45 nos encontramos con Jon y el resto de mega atletas, desayunando. Tras un café con leche, nos confirmó que nos llevarían al estadio, en el autocar donde tambien venían los familiares de los atletas, platicando en animada y relajada charla, creo que Luis y yo eramos los mas tranquilos.  A las 8h 30 llegamos al estadio, pero no pudimos entrar en la zona profesional, así que guardamos las cosas y nos pusimos a estirar y calentar un poco, la verdad que  no mucho, la carrera ya nos calentaría bastante. Estuvimos buscando al resto del equipo, pero como ya imaginaba, no nos vimos ... ni en la salida.
El tiempo fue pasando, menos mal que no hacía frío, ¡que diferencia con New York! y al final  puntualmente la salida. Tardamos 10 minutos en llegar a la salida y como habíamos programado, nos enganchamos a las liebres de 4h 15, que nos llevaban con regularidad precisa a lo largo del recorrido. Eramos un grupo numeroso, pero Luis y yo íbamos encabeza muy cómodos, incluso con tiempo para  disfrutar de los ánimos del público, de los ánimos de las liebres, que eran tres, de ver los edificios, y de saborear un alegre rodar por el parque de Vondelpark en la soleada mañana de otoño, que permitía ver un bonito y variado colorido en la arboleda. Cuando llevabamos 1 km detecté que el polar no me marcaba las pulsaciones, y me pasé toda la carrera preguntando a Luis, cual era su frecuencia cardiaca, ya que siempre vamos a la misma. Entre 130 y 150 pasaban los kilómetros, y no tenía ninguna sensación incómoda. El primer avituallamiento fue un desastre, pero nuestro grupo era muy numeroso. Nosotros seguíamos muy cómodos,aunque yo noté el suelo muy duro, y notaba molestias en los pies, justo entre el metatarso y los dedos. Con el antecedente de mi fractura estuve preocupado un rato, y corría de un modo forzado, desde el km 7 al 11. Afortunadamente las pulsaciones de Luis seguían siendo correctas. El público animaba, en unas avenidas anchas,  aunque el espacio para correr era algo estrecho. Sobre el km 9 detrás de mí tropezó alguien que se avalanzó sobre mí y noté un empujon en la espalda, me rompió el dorsal, y se cayó al suelo, pero se levantó muy rápido. Sin darme cuenta le salvé de un buen mamporro.
Sobre el12 km entramos en el camino junto al canal de Amstel, y mis pies empezaron a estar mejor, la vista era muy relajante, y al otro lado del canal volvían ya los corredores, y eso que el recorrido por el canal eran 13 kms, esto quiere decir que estaban en el 25 km, ¡que envidia! menos mal que las pulsaciones de Luis seguían perfectas.  En el 14 km nos sacaron del canal y nos llevaron por un bosquecito precioso, otra vez con bastante  público y pudimos disfrutar de la vista de un molino enorme y muy bonito, creo que se llama de Borcht, y pasamos 2 veces, a la ida y a la vuelta hacia el canal.  Enseguida llegamos al final del canal y volviamos, ahora por el lado este. Era una zona residencial encantadora, para vivir con tranquilidad en un  espacio muy relajante. El grupo seguía siendo numeroso, pero había perdido unidades. Las pulsaciones correctas y las sensaciones perfectas. Al acabar el canal el recorrido se hace mas soso, no me gustaba tanto, me concentré en la carrera, los habitullamientos eran mejor y las liebres seguían animandonos, tambien la gente.
Los tiempos seguían siendo los esperados.
En el 30 km nos esperaban nuestros acompañantes, pero inmerso en el grupo, no los ví ni ellosa mí tampoco. Empecé a estarconcentrado en la carrera, porque el recorrido ya no me gusaba tanto. Sobre el 35 km pasamos el único puente que recuerdo, encima deunas vías de tren, y el  grupo de 4h 15, empezó a perder otra unidad, era yo.Aún no se como paso, perome costaba seguir el ritmo y empecé a hacer la goma. Me acordé de Vicens que siempre intenta contener el ritmo y conservar, porque nuca sabes lo que pasará mas tarde. Pero ya era tarde. A partir de aquí empecé a notar rampas en las piernas,y tube que parar a estirar. Adios definitivoal 4h 15.  Menos mal que ya llegabamos de nuevo a Vondelpark. Nuevo parón y a estirar pero solo faltaban 2 kms, como decía Raul en su crónica de Portugal, esto es una vuelta al parc de la Ciutadella. Dos o tres parones y estiramientos. El horario incumplido pero al irmas lento de nuevo disfrutaba del Parque. Un poco mas y la última curva, con el estadio al fondo. Miraba a mis compañeros de llegada y todos estabamos similaares. Las piernas de nuevo duras y doloridas, ultimo estiramiento en la puerta del estadio, y hasta el final. Ahora sí vi a Isabel y el resto del grupo. Leve reposo y allí estaba tambien Luis. Misión cumplida. No pudimos volver con los atletas de élite y lo hicimos en metro.
Al llegar al hotel nos dijeron que Julio Rey había abandonado en el 30 km. ( 2 dias despues anunció su retirada). Teresa Pulido había sido quinta en 2h y 1/2 y se había clasificado para Barcelona 2010. Aquella noche la juerga les duró hasta las5 dela madrugada. Nosotros por la noche fuimos a dar un paseo en barco por los canales iluminados deAmsterdam.
Al dia siguiente nos tomamos unas cervezas en el museo de Heineken, antes de ir al aeropuerto y para Barcelona.
Ha sido un fin de semana inolvidable, al que sólo le faltó vernos un poco mas y tomar unas copas con vosotros.
Eladio
me cuesta escribir en el foro, pero lo intentar.e.
« Darrera modificació: 25 de Octubre de 2009, 23:45:43 per Eladio »

Desconnectat Markitus

• Usuari 10 Km
  • Missatges: 123
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 24 de Octubre de 2009, 10:29:35 »
Ostres Eladio, quins nervis... Això és el que es diu crear expectació!  :)

Desconnectat Angel

• Associat(ada)
  • Usuari Marató
  • Missatges: 2358
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 24 de Octubre de 2009, 17:35:21 »
Eladio, ¿pero que me cuentas?
La fuerza no proviene de la capacidad física sino de la voluntad indomable

Desconnectat JoaKim

• Usuari 10 Km
  • Missatges: 138
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 24 de Octubre de 2009, 18:04:56 »
Eladio, queda feo pero esto es un "coitus interruptus" en toda regla.....
¡ continua con tu cronica que estaba muy interesante !

Joaquim

Desconnectat Eladio

• Principiant
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 27 de Octubre de 2009, 13:31:03 »
A partir del4º o 5º dias, estoy pagando, aquellos kms de asfalto duro,y el resto. Tengounas metatarsalgias y un plastron en el pie que me mantendrá x lo menos 3 semanas en el dique seco. Bueno y acabé la crónica, mira que me cuestan a mi estas cosas.!
Eladio

Desconnectat Sergi Elvira

• Usuari Marató
  • Missatges: 507
  • Córrer per viure!
    • Veure Perfil
« Respondre #8 el: 27 de Octubre de 2009, 15:05:04 »
Vaya Eladio! Me sabe mal que tengas que estar en el dique seco unos dias.  :(
Estoy de acuerdo contigo. Fué un fin de semana muy chulo. Tan solo faltó que nos vieramos en alguna comida o cena. Lastima!

Bueno. A recuperarse y a seguir dando guerra!

Saludos company!
La gloria no consiste en no caer nunca sino en levantarte cada vez que te caes.