Benvingut(da), Visitant. Per favor ingressa o registra't. Did you miss your activation email?

* Usuari

Autor Tema: Pensant com entrenar els "isquios"  (Llegit 2010 cops)

Josep

  • Visitant
Pensant com entrenar els "isquios"
« el: 11 de Abril de 2011, 21:07:08 »
Això que escric no és un estudi seriós i jo no sóc un expert en la matèria, només són unes reflexions intentant contribuir a la nostre activitat que anomenem "running" i poder parlar (verificar, desmentir, criticar, ampliar, modificar, ...) sobre el que escric.

Com a conseqüència de la lesió que vaig tenir fa unes setmanes, he estat pensant sobre aquests músculs que tenim al darrere de la cuixa (bíceps femoral i isquiotibials).

La velocitat és el producte de la longitud de la gambada per la freqüència de la gambada (V = L x F). Així doncs ens interessa fer una gambada llarga i és aquí on agafen molta importància els músculs del darrere de la cuixa.

Entenc que aquests músculs fan la funció de remar (moviment de tracció o estirar enrere) fins tot just passar la vertical del cos, on són rellevats pels quàdriceps en vers a empènyer (saltar) cap el davant. Aquesta funció de rem la fa dins d'una cadena (conjunt) muscular que va des dels dits del peu fins els músculs lumbars.

A més a més, els músculs esmentats també reven el cop (impacte) de l'aterratge del peu avançat després del salt impulsat amb el peu del darrere.

És a dir, que aquests músculs reben el cop i remen a l'instant. Són unes funcions i uns esforços prou importants que, pel que he vist, provoquen bastants lesions.

La preparació d'aquests músculs, a banda d'entrenar corrent, passa per una única màquina que sol haver en els gimnasos.

Per això, he pensat una sèrie d'exercicis força senzills per fer a casa i que els ensenyo a les fotografies que adjunto i es poden fer mentre parles amb la parella, escoltes música, llegeixes, mires la televisió, ... A cadascuna d'aquestes fotos (exercicis) hem de veure com una cama exercita aquesta funció de rem per entrenar i preparar els músculs del darrere de la cama. A partir d'aquí, és senzill trobar altres exercicis que facin la mateixa funció de rem o algunes variants. És important no forçar ni cansar molt els músculs, sinó “anar fent”.

Altres exercicis per practicar aquest "rem" poden ser anar amb patinet, caminar ràpid (la marxa atlètica també fa el rem però no té impacte sobre el terra) i coses similars.

Espero que sigui d'utilitat.

Josep
« Darrera modificació: 11 de Abril de 2011, 21:10:08 per Josep »

Desconnectat Sergi Elvira

  • Usuari Marató
  • *****
  • Missatges: 507
  • Córrer per viure!
    • Veure Perfil
Re:Pensant com entrenar els "isquios"
« Respondre #1 el: 12 de Abril de 2011, 00:26:22 »
Ostres Josep! Quin bon article!  :o
Aquest tipus de info sempre és ben rebuda a la web.
 
-Ho tindré en compte!
 
Bona feina!  :)
La gloria no consiste en no caer nunca sino en levantarte cada vez que te caes.

Desconnectat Béatrice

  • Associat(ada)
  • Usuari Marató
  • *****
  • Missatges: 754
    • Veure Perfil
Re:Pensant com entrenar els "isquios"
« Respondre #2 el: 12 de Abril de 2011, 09:26:20 »
Aquestes coses sempre son útils. Gràcies Josep!

Desconnectat Eliana

  • Usuari 10 Km
  • ***
  • Missatges: 198
    • Veure Perfil
Re:Pensant com entrenar els "isquios"
« Respondre #3 el: 13 de Abril de 2011, 10:44:01 »
Gràcies! molt interssant.
 
Les meves congratulacions per l'article i per les teves millores, tant en els entrenaments como la teva condició física.
 
Salutacions
No hay nada imposible, sino personas incapaces.

Desconnectat Bertus

  • Associat(ada)
  • Usuari Mitja Marató
  • *****
  • Missatges: 435
    • Veure Perfil
Re:Pensant com entrenar els "isquios"
« Respondre #4 el: 15 de Abril de 2011, 10:37:06 »
Quina currada, molt bé! Felicitats i gràcies!
 
 ;)

Josep

  • Visitant
Re:Pensant com entrenar els "isquios"
« Respondre #5 el: 16 de Abril de 2011, 21:27:42 »
UNA OBSERVACIÓ: La màquina de córrer sobre cinta (motoritzada) del gimnàs no serveix per entrenar aquests músculs. La funció de rem (tracció) la fa el motor de la màquina, no el corredor.
 
Això també pot significar que amb aquesta màquina no entrenem bé la manera correcta de córrer.

Curiós, oi?
 
« Darrera modificació: 17 de Abril de 2011, 12:27:40 per Josep »