Run2Live BCN

Running (Area Pública) => Consells per a corredors => Missatge iniciat per: Josep en 11 de Abril de 2011, 21:07:08

Títol: Pensant com entrenar els "isquios"
Publicat per: Josep en 11 de Abril de 2011, 21:07:08
Això que escric no és un estudi seriós i jo no sóc un expert en la matèria, només són unes reflexions intentant contribuir a la nostre activitat que anomenem "running" i poder parlar (verificar, desmentir, criticar, ampliar, modificar, ...) sobre el que escric.

Com a conseqüència de la lesió que vaig tenir fa unes setmanes, he estat pensant sobre aquests músculs que tenim al darrere de la cuixa (bíceps femoral i isquiotibials).

La velocitat és el producte de la longitud de la gambada per la freqüència de la gambada (V = L x F). Així doncs ens interessa fer una gambada llarga i és aquí on agafen molta importància els músculs del darrere de la cuixa.

Entenc que aquests músculs fan la funció de remar (moviment de tracció o estirar enrere) fins tot just passar la vertical del cos, on són rellevats pels quàdriceps en vers a empènyer (saltar) cap el davant. Aquesta funció de rem la fa dins d'una cadena (conjunt) muscular que va des dels dits del peu fins els músculs lumbars.

A més a més, els músculs esmentats també reven el cop (impacte) de l'aterratge del peu avançat després del salt impulsat amb el peu del darrere.

És a dir, que aquests músculs reben el cop i remen a l'instant. Són unes funcions i uns esforços prou importants que, pel que he vist, provoquen bastants lesions.

La preparació d'aquests músculs, a banda d'entrenar corrent, passa per una única màquina que sol haver en els gimnasos.

Per això, he pensat una sèrie d'exercicis força senzills per fer a casa i que els ensenyo a les fotografies que adjunto i es poden fer mentre parles amb la parella, escoltes música, llegeixes, mires la televisió, ... A cadascuna d'aquestes fotos (exercicis) hem de veure com una cama exercita aquesta funció de rem per entrenar i preparar els músculs del darrere de la cama. A partir d'aquí, és senzill trobar altres exercicis que facin la mateixa funció de rem o algunes variants. És important no forçar ni cansar molt els músculs, sinó “anar fent”.

Altres exercicis per practicar aquest "rem" poden ser anar amb patinet, caminar ràpid (la marxa atlètica també fa el rem però no té impacte sobre el terra) i coses similars.

Espero que sigui d'utilitat.

Josep
Títol: Re:Pensant com entrenar els "isquios"
Publicat per: Sergi Elvira en 12 de Abril de 2011, 00:26:22
Ostres Josep! Quin bon article!  :o
Aquest tipus de info sempre és ben rebuda a la web.
 
-Ho tindré en compte!
 
Bona feina!  :)
Títol: Re:Pensant com entrenar els "isquios"
Publicat per: Béatrice en 12 de Abril de 2011, 09:26:20
Aquestes coses sempre son útils. Gràcies Josep!
Títol: Re:Pensant com entrenar els "isquios"
Publicat per: Eliana en 13 de Abril de 2011, 10:44:01
Gràcies! molt interssant.
 
Les meves congratulacions per l'article i per les teves millores, tant en els entrenaments como la teva condició física.
 
Salutacions
Títol: Re:Pensant com entrenar els "isquios"
Publicat per: Bertus en 15 de Abril de 2011, 10:37:06
Quina currada, molt bé! Felicitats i gràcies!
 
 ;)
Títol: Re:Pensant com entrenar els "isquios"
Publicat per: Josep en 16 de Abril de 2011, 21:27:42
UNA OBSERVACIÓ: La màquina de córrer sobre cinta (motoritzada) del gimnàs no serveix per entrenar aquests músculs. La funció de rem (tracció) la fa el motor de la màquina, no el corredor.
 
Això també pot significar que amb aquesta màquina no entrenem bé la manera correcta de córrer.

Curiós, oi?